Který pes je ten správný?

08.11.2012 06:26

Možná už vás tato otázka taky napadla… zvlášť, pokud se právě rozhodujete vstoupit do mělkých vod pejskařství. Který pes je ten správný?

Vše začíná obvykle takto: Jak si mám vybrat štěně? To, které jde ke mně, nebo to, které si hraje či spí? To, které se mi líbí vizuálně, nebo to, které se mi věnuje, když ho jednou a leckdy poprvé a naposled vidím u mámy… A napadá vás, a teď babo raď. Tak vám tedy poradím.

Ono se to má podobně jako, když si vybíráte partnera na celý život… Pes je pro vás totiž zvířecí partner na celý život! Alespoň ten jeho! Na to nezapomínejte.

Je třeba to brát v potaz každou vteřinu. A pravda, u lidí to tak mnozí nevnímají. Ale uznejte sami, jak to máte? Co nejprve vnímáte? Podle mě to, co se vám líbí na první dobrou… potom si všímáte chování… dáte tomu (mu/ji) originální jméno… a stanou se z vás hrdí páníčci a partneři psa (bytosti). A všichni o tom vědí.

Pak si to (ho/ji) vezmete domů. Velká událost. Domů, do oázy klidu, do míst, kde se cítíte dobře, vlastně asi „jako doma“.:) Sháníte pelíšky, misky, pamlsky, granulky, u psů se ptáte ostatních pejskařů, co ještě. Nebo řešíte záclonky, úklid a večeře a ptáte se kamarádů, co oni na to.

A najednou to máte doma a koukáte! To je ale změna! Vždyť já jsem chtěl jiného psa (partnera)! Tohle mělo být jinak, mé představy byly jiné a ono toto? Tohle nedám! Tohle vzdávám! Chcete mě (ho/ji)?

Kdepak holenkové, na rozdíl od lidí vás pes naučí! Být totiž pejskomil je úžasný dar a pes je výjimečný tvor, který vás socializuje, stejně jako vy jej. Naučí vás poslušnosti, stejně jako vy jej. Někdy vám i předělá design bytu, ale nakonec i přes ten vztek uznáte, že to stejně přečuhovalo a v bytě to nemělo co dělat… Naučí vás poznávat nové věci, situace a lidi…

U lidí tohle vnímáme jinak. Už jen proto, že si mnozí z nás vedle nich nedokážou ten celý život představit (ani svůj, ani ten jejich). U lidí nemáme tuhle míru zodpovědnosti, prostě padni komu padni, carpe diem, tak nebo onak.

Vnímáme to jinak, přestože mají tyto situace společného více. Vždyť u obého zažijete spoustu krizí, ale týden na to se budete radovat z nevšedních zážitků! Obojí vám naruší navyklý styl života. Obojí vám – v tom lepším případě – ukáže, jací jste!

Nevím v tuto chvíli, zda vám zcela odpovím na otázku partnerství. Vím jen, že vám odpovím na dotaz: Který pes je ten správný? Je to snadné a jednoduché. Vždycky je to ten váš!