Na city bez citu

25.07.2013 19:27

Myslím, že nejsem jediná, kdo vnímá v letošním létě, že kromě Džambulky ovládají internet i jiní. Inzerce množitelů a vedle nich reakce rádoby záchranářů psů nemají obdoby. Paradoxem pro mě je, že se množiteli nestávají jen a pouze lidi z ulice, ale i majitelé chovných stanic, kteří prodávají psy bez PP.
Díky Tužkopsům jsem v několika skupinách o psech a o kynologických aktivitách. A nestačím se divit! Nechce se mi věřit, že jsme národ tupců, že radši hned řežem a až potom měříme.
Množitel má totiž jasný kalkul, rozšířit inzerci a prodat. A že hraje na city? No jistě. A že je jeho kampaň negativní? Proč ne, vždyť i negativní reklama prodává. Upřímně nevím, jak vysvětlit lidem kolem psů, že sdílením podobné inzerce psům nepomohou. Naopak. Stane se spíš, že se vrh prodá a množitel začne nanovo. Je to jako s čímkoli jiným, nechcete-li podporovat nějakou značku, nebudete si kupovat její výrobky. A když si je koupíte, a pak budete říkat, je to na nic, ničemu tím nepomůžete. Jen ze sebe uděláte tupce, že jste naletěli. 
Jestli si někdo zaslouží vaši pozornost, jsou to útulky, byť i tam psiska z množíren často končí. Ale jedině zde padá vaše pomoc a ochota „zachraňovat“ na úrodnou půdu. Musím zde zopakovat jedno: Kvalitní chovatel vždy prodává jen nezadaná štěňata, obvykle už po porodu hlásí jen ta, která jsou volná. Nikdy nezveřejní inzerát, že štěňata uspí, pokud je neudá apod. srandy, s nimiž se celkem roztrhl pytel. A množitel? Ten to jede přes city... zachraňte, bude utracen, prodán na výzkum apod. A vy si myslíte, jak je úžasné, že jste psa zachránili. Kdepak, jen jste utvrdili množitele v tom, že tato cesta inzerce funguje, a bude pokračovat dál. Jste snad ochotni takto zachraňovat tři a více vrhů od jednoho šmejda ročně?
A můj postoj? To, jaký je trh, ovlivňují všichni. Nabídka (budou utraceni) a poptávka (zachráním) určují cenu, pokud nějaká vůbec je. Je-li vaším cílem, aby zmizely množírny, nesdílejte jejich nabídky, byť s komentářem, že je to děs. Chcete-li psy z množíren „jen zachraňovat“, no tak potěš. Dokud bude poptávka, bude i nabídka… nechápu dodnes, co je na tom divné.:)

 

A můj postoj? To, jaký je trh, ovlivňují všichni. Nabídka (budou utraceni) a poptávka (zachráním) určují cenu, pokud nějaká vůbec je. Je-li vaším cílem, aby zmizely množírny, nesdílejte jejich nabídky, byť s komentářem, že je to děs. Chcete-li psy z množíren „jen zachraňovat“, no tak potěš. Dokud bude poptávka, bude i nabídka… nechápu dodnes, co je na tom divné.J))